Acte de lliurament del premi Alexandre Pedrós al Dr. Andreu Mas-Colell

Agenda Comissió d’Economia 20-05-2025 La Societat Econòmica Barcelonesa d’Amics del País té instituït, des de fa 10 anys, el Premi Alexandre Pedrós en record i homenatge del que va ser un reconegut economista i membre de la nostra entitat, per tal de reconèixer la seva tasca al servei de la ciència econòmica de casa nostra….
La Societat Econòmica Barcelonesa d’Amics del País té instituït, des de fa 10 anys, el Premi Alexandre Pedrós en record i homenatge del que va ser un reconegut economista i membre de la nostra entitat, per tal de reconèixer la seva tasca al servei de la ciència econòmica de casa nostra. Tradicionalment, el Premi Alexandre Pedrós d’economia pública i fiscalitat ha sigut un reconeixement als millors treballs presentats a les trobades d’economia pública dels investigadors en economia de l’Estat espanyol que se celebren anualment al “Encuentro de Economía Pública”.
Enguany, a més a més, s’ha ampliat aquest premi amb la intenció de voler distingir a una persona per la seva trajectòria personal en el món de l’economia i les polítiques públiques. En aquest primera edició d’aquest nou format, el Jurat del Premi ha acordat per unanimitat atorgar el Premi Alexandre Pedrós al Dr. Andreu Mas-Colell, catedràtic emèrit de la Universitat Pompeu Fabra, per la seva distingida activitat acadèmica, reconeguda internacionalment, i pública al capdavant de rellevants institucions i organismes públics. Faran entrega del premi l’Hble. Sra. Alícia Romero, consellera d’Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya, i el Sr. Miquel Roca i Junyent, president d’Amics del País.
El premi Alexandre Pedrós és una iniciativa d’Amics del País conjuntament amb el Departament d’Economia Pública, Política i Espanyola de la Universitat de Barcelona i l’Institut d’Economia de Barcelona.